BCT Gdynia

BCT Gdynia – przy obecnych rocznych możliwościach przeładunkowych wynoszących 750 000 TEU i potencjalnej wydajności wynoszącej 1,2m TEU, Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Porcie w Gdyni jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i wiodącym terminalem kontenerowym w Polsce.

Rekordowy wynik osiągnięty w 2007 roku – 493 860 TEU, sprawił, iż BCT uplasował się na 3 miejscu wśród terminali kontenerowych w rejonie Morza Bałtyckiego.

W maju 2003 ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych) uzyskał koncesję przyznaną przez władze portu w Gdyni, zezwalającą na rozwój, działanie i zarządzanie terminalem kontenerowym w Gdyni, Pomorze, Polska. Koncesja obejmuje okres 20 lat. ICTSI zakupił 100 procent Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT).

Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych (ICTSI) zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów i terminali kontenerowych na całym świecie.

ICTSI został założony w grudniu 1987 na Filipinach i od 20 lat jest wiodącym operatorem wśród międzynarodowych terminali kontenerowych. Posiada zdolność adaptacji do różnych środowisk działania i znacznie wzbogaca wartość obsługiwanych terminali, poprzez zwiększenie ich wydajności na każdym poziomie. ICTSI również dowiódł swoich możliwości w kwestiach dotyczących procesu prywatyzacji, rozbudowując zarówno rozwinięte jak i nowo powstające gospodarki.

ICTSI rozpoczął obsługę swojego pierwszego terminala kontenerowego w 1988 roku, krótko po wygraniu międzynarodowego przetargu na zarządzanie i obsługę Międzynarodowego Terminala Kontenerowego w Manili (MICT), jedynego międzynarodowego terminala kontenerowego na terenie Filipin. Inwestycje w struktury portowe, wyposażenie, technologię informacyjną i siłę ludzką w krótkim czasie przeistoczyły MICT w wiodący (pod kątem wartości) i najbardziej nowoczesny krajowy terminal, którą to pozycję zajmuje po dziś dzień. MICT jest flagowym przykładem działalności ICTSI i stanowi wzorzec Grupy ICTSI w ramach jej wszystkich innych działań, zarówno na Filipinach jak i zagranicą

Po umocnieniu i ujednoliceniu swojej podstawowej i flagowej działalności, ICTSI zrealizował możliwość zajęcia pozycji niezależnego międzynarodowego operatora terminali i w 1994 rozpoczął agresywny międzynarodowy i krajowy program ekspansji. Dziś, Grupa ICTSI działa w 11 krajach, na czterech kontynentach.

Poza MICT, ICTSI obsługuje pięć  innych terminali na Filipinach: Nowy Terminal -1w Subic Bay Freeport (Port w Zatoce Subic), Terminal Bauan w Batangas, Sasa Wharf w Davao City, Makar Wharf w General Santos City oraz Mindanao Container Terminal w Misamis Oriental.

Poza terenem Filipin, ICTSI zarządza Terminalem Kontenerowym Suape w Brazylii, Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Polsce, Międzynarodowym Terminalem Kontenerowym Madagaskar na Madagaskarze, Międzynarodowym Terminalem Kontenerowym Naha w Japonii, Terminalem Kontenerowym Makassar w Indonezji, Międzynarodowym Terminalem Kontenerowym Yantai Rising Dragon w Chińskiej Republice Ludowej, Międzynarodowym Terminalem Kontenerowym Tartous w Syrii, Terminalem Kontenerowym i Wielozadaniowym Guayaguil w Ekwadorze oraz Międzynarodowym Terminalem Kontenerowym Batumi w Gruzji,  terminalem w Port of Buenaventura na półwyspie Aquadulce w Kolumbii oraz Terminalem Kontenerowym  New Muara w Sułtanacie Bahrajnu.