BTDG Gdynia

BTDG Gdynia – Terrminal Ro-Ro

Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii Ro-Ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia. Inwestycja ta, obejmująca trzy nowoczesne rampy (w tym jedna dwupoziomowa), nowe i gruntownie wyremontowane magazyny (w tym specjalistyczne magazyny dedykowane pod obsługę papieru i celulozy), wiaty, nowowybudowane i utwardzone place składowe oddana została do eksploatacji 1 sierpnia 2001 roku.

Nabrzeża

  • Stanów Zjednoczonych: długość 796,0 m, max zanurzenie 8,00 m
  • Czeskie: długość 210,0 m, max zanurzenie 8,00 m
  • Rumuńskie: długość 815,0 m, max zanurzenie 9,20 m

basen ro-roprzeładunki

Wyposażenie

Terminal jest bogato wyposażony w nowoczesny sprzęt przeładunkowy, w tym:

  • suwnicę kontenerową 45 t,
  • ciągniki siodłowe SISU/Kalmar,
  • naczepy RT 60 t,
  • wózki widłowe CLARK, HYSTER, YALE, LINDE, DUNTRAK 2,5 – 8 t i reach-stacker SISU 45 t

Magazyny

  • magazyn 19 – o powierzchni 5 700 m2
  • magazyn 16 – o powierzchni 12 500 m2
  • magazyn 15 – o powierzchni 8 600 m2
  • wiata A – o powierzchni 4 879 m2
  • wiata B – o powierzchni 4 143 m2
  • plac XIX – o powierzchni 31 000 m2 (wyłączona powierzchnia ok. 5 000 m2 jako parking – ruch promowy); 112 oznakowanych numerycznie miejsc składowych
  • plac XVII – o powierzchni 14 000 m2, możliwość złożenia max. 688 TEU; 60 gniazd elektrycznych
  • plac XVII N – o powierzchni 3 600 m2 dla 20 miejsc składowych dla kontenerów z materiałami niebezpiecznymi klasy 1 – 9 (zgodnie z Instrukcją Technologiczną)